СХВАЛЕНО

на засіданні педагогічної ради

Ясногородської гімназії-освітнього центру

від 31.10.2022 р. протокол №2

КОДЕКС

безпечного освітнього середовища

Ясногородської гімназії-освітнього центру

Бишівської сільської ради

Фастівського району

Київської області

Безпечне освітнє середовище — сукупність умов у закладі освіти, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної, майнової та моральної шкоди, зокрема внаслідок недотримання вимог санітарних, протипожежних та будівельних норм і правил, захисту персональних даних, безпеки харчових продуктів та надання неякісних послуг з харчування, законодавства щодо булінгу (цькування) шляхом фізичного та психологічного насильства, експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, приниження честі, гідності, ділової репутації, поширення неправдивих відомостей, пропаганди та агітації, у тому числі з використанням кіберпростору, а також унеможливлюють вживання на території закладу освіти алкогольних напоїв, тютюнових виробів, наркотичних засобів, психотропних речовин.

Кодекс безпечного освітнього – це документ закладу освіти, який регулює діяльність закладу, пов’язану з порушенням прав особистості на безпеку, а також питання її підтримки і втручання в ситуації, коли може виникати загроза її життю, здоров’ю та благополуччю.

Рекомендації учням:

1. Намагайтеся завжди залишатися спокійними, реагуйте на грубість спокійно, врівноважено.

2. Толерантно зробіть зауваження порушникові.

3. Ігноруйте кривдника, якщо є можливість, намагайтесь уникнути сварки, зробіть вигляд, що вам байдуже і йдіть геть.

4. Якщо ситуація не дозволяє вам піти, зберігаючи самовладання, використайте гумор.

5. Стримуйте гнів і злість. Говоріть спокійно і впевнено, покажіть силу духу.

6. Не вступайте в бійку. Кривдник тільки й чекає приводу, щоб застосувати силу. Що агресивніше ви реагуєте, то більше шансів опинитися в загрозливій для вашої безпеки і здоров'я ситуації.

7. Обговоріть такі загрозливі ситуації з людьми, яким ви довіряєте. Це допоможе вибудувати правильну лінію поведінки і припинити насилля.

8. Приходьте до гімназії щоденно не пізніше 8.25.

9. Якщо виникли непередбачувані обставини, і вам необхідно залишитися вдома, або ж Ви знаєте що запізнитеся, то нагадайте батькам про те, що потрібно повідомити про це класного керівника.

10. Дотримуючись санітарно-гігієнічних норм.

11. Дотримуватись правил етики, культури спілкування з усіма учасниками освітнього процесу.

Рекомендації працівникам закладу:

1.На будь-які прояви насилля – реагувати адекватно. Не будьте спостерігачем: намагатися втрутитися, аби вирішити конфлікт.

2. Стримуйте гнів і злість. Говоріть спокійно і впевнено.

3. Обговорюйте загрозливі ситуації з учнями, з колегами, по можливості – з психологом. Це допоможе прийняти правильні рішення, вибудувати правильну лінію поведінки і припинити насилля .

4. Повідомляйте про ситуацію директору гімназії.

5. Будьте активні, креативні, опрацьовуйте нові методи роботи з учнями, налаштовуйте дітей на позитивний та доброзичливий лад.

6. Будьте прикладом. Розповідайте, як діяти правильно.

7. Толерантно ставтесь до усіх учасників освітнього процесу. У разі необхідності - робіть зауваження коректно.

8. Пам’ятайте, що будь-яке насильство, жорстоке поводження, дискримінація, булінг (цькування) у закладі освіти є неприйнятним та карається законом.

9. Зберігайте конфіденційність і вживайте заходів для захисту інформації про дітей.

10. Особисті дані дитини надавайте лише тим особам і організаціям, які мають на це право згідно із законодавством та відповідні повноваження.

11. Використовуйте інформацію про дитину з освітньою або навчальною метою лише за умови анонімності дитини та неможливості її ідентифікації, або за письмової згоди батьків.

Рекомендації класним керівникам:

1. Своєчасно записувати, після першого та останнього уроків, достовірні дані про кількість та прізвища відсутніх дітей до журналу обліку відвідування учнями закладу.

2.Контролювати відвідування учнями навчальних занять.

3. У випадку не повідомлення батьками причини відсутності чи запізнення учня, з’ясувати її.

4. Організовувати діяльність класу на засадах партнерства, взаємоповаги та взаємодовіри.

5. Медичні довідки та письмові пояснення щодо відсутності учнів у шкгімназії зберігати і узагальнювати протягом навчального року.

6. Розкажіть про правила поведінки в мережі. В Інтернеті вони такі самі, як і в реальності, зокрема, повага до співрозмовників.

7. Якщо дитина повідомляє вам про те, що вона або ще хтось піддається булінгу підтримайте її, похваліть дитину за те, що вона набралася сміливості і розповіла вам про це.

8. Підкресліть різницю між доносом з метою просто неприємно дошкулити комусь і відвертою розмовою з дорослою людиною, яка може допомогти. Завжди вживайте заходів проти булінгу, особливо якщо насильство приймає важкі форми або постійний характер, зв'яжіться з учителем або директором школи вашої дитини, щоб контролювати ситуацію до тих пір, поки вона не вирішиться.

Рекомендації батькам:

1.Розмовляйте з дітьми, запитайте, як справи в школі, як минув їх день. На основі отриманих відповідей з'ясуйте у дитини, чи вів хтось себе образливо щодо неї чи він щодо когось.

2. Намагайтеся стримувати емоції.

3. З’ясуйте ситуацію, що склалася у гімназії, з вчителем, директором, перед тим як звертатися до вищих органів.

4. Документуйте дати і час інцидентів, пов'язаних зі знущаннями, відповідну реакцію залучених осіб та дії, які були зроблені.

5. Не звертайтесь до батьків хулігана (хуліганів), щоб вирішити проблему самостійно, такі дії не дадуть результату.

6. Намагайтеся налаштуватися дитину на позитивний лад, адже потрібно жити, спілкуватися і співпрацювати далі.

7. Стежте за змінами настрою своєї дитини, її небажанням спілкуватися з однолітками, ходити до школи тощо.

8. Разом придумуйте основні фрази, які дитина може сказати своєму кривдникові твердим, але не ворожим тоном, наприклад: «Твої слова неприємні», «Дай мені спокій» тощо.

9. Не обговорюйте поведінку вчителя у присутності дітей. Навіть якщо у Вас з’явилися якісь претензії – звертайтеся напряму.

10. Допомагайте їм у всьому шукати позитивні моменти, звертайте увагу на хороші якості людей.

11. Найкраще показувати «як правильно» діяти в тій чи іншій ситуації – власний приклад.

12. Здійснюйте батьківський контроль. Для молодших – обмежте доступ до сумнівних сайтів, для старших – час від часу переглядайте історію браузеру.

13. Застерігайте від передачі інформації у мережі. Поясніть, що є речі, про які не говорять зі сторонніми: прізвище, номер телефону, адреса, місце та час роботи батьків, відвідування школи та гуртків – мають бути збережені у секреті.

14. Навчіть критично ставитися до інформації в Інтернеті. Не все, що написано в мережі – правда. Якщо є сумніви в достовірності – хай запитує у старших.

15. Станьте прикладом. Оволодійте навичками безпечного користування Інтернетом, використовуйте його за призначенням, і ваші діти робитимуть так само. Якщо дитина потерпає від знущань кібербулера, їй буде дуже складно зізнатися у цьому батькам чи ще комусь.

16. Виконувати свої батьківські обов’язки належним чином.

17. Зробіть все для того, щоб о 8:15 дитина вже була у гімназії і не запізнювалася.

18. Якщо трапилося так, що Ви знаєте, що дитина може запізнитися, то попередьте про це класного керівника.

19. Якщо Ви заздалегідь знаєте, що дитину потрібно залишити вдома або ж щось трапилося непередбачуване, до 8.30 год. цього ж дня потрібно обов’язково повідомити про це класного керівника (телефонний дзвінок, пояснювальна записка, де вказати причину відсутності дитини).

Особою, відповідальною за реалізацію Кодексу, реагування на будь-які сигнали щодо його порушення, внесення змін є директор закладу освіти.

Групою реагування на порушення Кодексу є:

– дирекор гімназії;

– заступник директора з НВР;

– педагог-організатор;

– голова батьківського комітету;

–голова учнівського парламенту.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi