Прапор і Герб учнівської республіки Первоцвіт

Структура учнівського самоврядування

Затверджено

від 14.09.2016 р.

Директор НВО

______________Л.М.Шамота

СТАТУТ

УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

УЧНІВСЬКА РЕСПУБЛІКИ

«ПЕРВОЦВІТ»

Правління Учнівського самоврядування

Президент – Єсіненко Габріела, учениця 9 класу

Прем’єр - міністр – Томчук Олександр, учень 9 класу

Секретар – Доценко Доріда, учениця 7 класу

Міністр культури і дозвілля –Семенова Анастасія, учениця 9 класу

Міністр освіти і науки – Кошіль Владислав, учень 8 класу

Міністр охорони здоров’я та спорту – Поздняков Олег, учень 9 класу

Міністр дисципліни і порядку – Кресан Руслан, учень 8 класу

Міністр екології –Гамоля Христина, учениця 8 класу

Міністр прес-центру –Єсіненко Чіпріан, учень 7 класу

Статут Учнівського самоврядування прийнятий 21 вересня 2007 року.

Правління Учнівського самоврядування від імені учнів школи, висловлюючи суверенну волю учнів школи, дбаючи про забезпечення прав і свобод людини – учня та гідних умов її життя, піклуючись про зміцнення Учнівського самоврядування в школі, прагнучи розвинути і зміцнити демократію в суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням учнів, приймає цей Статут – основний закон Учнівського самоврядування загальноосвітньої школи.

Розділ І

Ст. 1. Учнівське самоврядування є добровільним об’єднанням учнів.

Ст. 2. Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей, створена людьми і для людей. Учні є людьми.

Ст. 3. Метою учнівського самоврядування є формування в учні почуття господаря школи, класу, вміння співпрацювати на принципах партнерства, гласності, демократизму.

Ст. 4. Основною мовою спілкування в школі є державна мова – українська. Учнівське самоврядування дбає про запровадження мови в усіх сферах діяльності школи.

Ст. 5. Учнівське самоврядування сприяє вивченню мов міжнародного спілкування.

Ст. 6. Учнівське самоврядування поєднує законодавчу, виконавчу та судову владу на засадах її поділу.

Ст. 7. Символами Учнівського самоврядування Ясногородського НВО є герб, прапор і гімн Учнівського самоврядування.

Розділ ІІ

Права та обов’язки

Ст. 8. Усі учні школи є рівними у своїй гідності та правах.

Ст. 9. Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.

Ст. 10. Образою честі і гордості кожного, хто працює чи навчається в школі, є будь-які дії чи слова, що принижують честь, гідність іншої людини.

Ст. 11. Кожен учень має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються права і свобода інших людей.

Ст. 12. Кожен учень має обов’язки перед суспільством і школою.

Учень зобов’язаний:

Пройти курс навчання в школі;

Подати документи, що пояснюють його відсутність на уроках;

Виконувати вимоги вчителів з підготовки до уроків;

Дотримуватись норм та правил поведінки в школі.

Ст. 13. Учень має право, щоб урок закінчувався відразу після дзвінка на перерву.

Ст. 14. Учень має право на свободу думки та слова, на вільне вираження своїх поглядів та переконань.

Ст. 15. Кожен учень має право вільно збирати, зберігати, використовувати та поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб – на свій вибір. Ця інформація не повинна порушувати честь і гідність кожного, хто навчається та працює в школі.

Ст. 16. Кожен учень має право обирати профіль навчання, факультативи та додаткові заняття, гуртки – студії.

Ст. 17. Кожному гарантується знати свої права та обов’язки.

Ст. 18. Кожен учень або працівник школи зобов’язаний неухильно додержуватися Статуту та законів Учнівського самоврядування школи.

Ст. 19. Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Ст. 20. Учні мають право брати участь в управлінні справами Учнівського самоврядування школи, вільно обирати і бути обраним до органів Учнівського самоврядування школи, подати свою пропозицію, вимогу Президентові Учнівського самоврядування.

Ст. 21. Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди.

Ст. 22. Кожному гарантується таємниця листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції.

Ст. 23. Кожен учень школи має право брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя.

Розділ ІІІ

Вибори

Ст. 24. Кандидат в президенти висувається як групою учнів, так і шляхом самоврядування.

Ст. 25. Кандидатура має бути підтверджена не менше, як десятьма підписами представників, не менше чотирьох класних колективів школи.

Ст. 26. Президент обирається таємним голосуванням на перервах, до і після уроків у присутності директора школи.

Ст. 27. Вибори проводяться на другий рік після повноважень президента.

Ст. 28. Днем виборів вважається другий понеділок вересня.

Ст. 29. Президент обирається простою більшістю голосів учнів класів школи шляхом таємного голосування.

Ст. 30. Право бути обраним президентом школи має учень 7-9 класів школи.

Ст. 31. Офіційне оголошення результатів виборів президента Учнівського самоврядування проводиться на наступний день після виборів.

Ст. 32. Новообраний президент Учнівського самоврядування вступає на пост з моменту складання присяги на урочистому засіданні.

Ст. 33. Президенту вручається посвідчення Президента Учнівського самоврядування.

Ст. 34. День оголошення результатів виборів вважати святом – Днем Президента.

Розділ ІV

Структура учнівського самоврядування школи

Ст. 35. Учнівське самоврядування відповідає структурі:

Загальні учнівські збори школи

Правління учнівського самоврядування

Президент

Прем’єр-міністр

Міністерство освіти та науки

Міністерство дисципліни і порядку

Міністерство охорони та спорту

Міністерство культури і дозвілля

Міністерство фінансів

Секретар

Головний волонтер

Посол миру

Розділ V

Загальні учнівські збори школи

Ст. 36. Найвищим органом Учнівського самоврядування школи є загальні учнівські збори школи.

Ст. 37. Загальні учнівські збори школи мають скликатися не рідше 2-х разів на рік.

Ст. 38. Загальні учнівські збори школи вирішують поточні важливі справи шкільного життя.

Розділ VI

Правління Учнівського самоврядування

Ст. 39. Правління Учнівського самоврядування є органом влади школярів, що підпорядковується загальним зборам школи, затверджується лише директором школи.

Ст. 40. Обраним до управління може бути кожен учень, що визнає Статут і дотримується законів школи.

Ст. 41. Правління вирішує питання про порушення законів школи і в залежності від кількості і ступеня порушень, накладає стягнення (вибачення, публічне вибачення, відшкодування збитків, повторне чергування, попередження про клопотання, про виключення та т. п.), звертається до суду Учнівського самоврядування.

Ст. 42. Правління може подати клопотання про захист учня в конфліктній ситуації з викладачем чи працівником школи.

Ст. 43. Правління організовує і сприяє організації різноманітних шкільних заходів, направлених на покращення умов життя школи.

Ст. 44. Члени правління (міністри) – керують роботою окремих міністерств.

Ст. 45. Члени правління особисто відповідають за основні напрямки роботи самоврядування.

Ст. 46. Члени правління збирають ідеї учнів своїх класів стосовно роботи самоврядування і представляють їх на зборах правління.

Ст. 47. Члени правління представляють своїм класам звіти роботи правління самоврядування.

Ст. 48. Президент збирає письмові пропозиції, прохання, повідомлення учнів, що надходять до Учнівського самоврядування.

Розділ VII

Прем’єр-міністр Учнівського самоврядування

Ст. 49. Прем’єр-міністр піклується про молодших школярів.

Ст. 50. Прем’єр-міністр залучає дітей, підлітків до господарсько-трудової діяльності та до участі в спортивних секціях, змістовного дозвілля.

Ст. 51. Прем’єр-міністр готує творчі виставки учнів.

Ст. 52. Прем’єр-міністр у кожному класі організовує культурно-масову роботу, залучає учнів до участі в загальношкільних заходах.

Ст. 53. Прем’єр-міністр організовує у школі ігротеки для розваг і занять учнів у вільний час.

Ст. 54. Прем’єр-міністр організовує культпоходи та екскурсії з урахування заявок класних колективів, ведуть облік відповідної роботи.

Ст. 55. Прем’єр-міністр надають посильну допомогу красним керівникам.

Ст. 56. Прем’єр-міністр співпрацює з міністерствами культури та дозвілля, охорони здоров’я та спорту.

Розділ VIII

Президент Учнівського самоврядування

Ст. 57. Президент є головою Учнівського самоврядування школи.

Ст. 58. Президент є гарантом прав учнів.

Ст. 59. Президент коригує і спрямовує роботу міністрів.

Ст. 60. Президент видає укази про створення гуртків, проведення заходів, акцій, які не суперечать закону чи Статуту і мають за мету благо школи.

Ст. 61. Президент співпрацює з дирекцією школи згідно Статуту.

Ст. 62. Президент звітується перед правлінням що чверті. Правління може оголосити імпічмент Президенту в разі невиконання Президентом своїх обов’язків і порушень законів школи.

Ст. 63. Президент поводить себе толерантно, суворо дотримується норм культури спілкування.

Ст. 64. Президент складає таку присягу:

«Я, (ім’я та прізвище), волею учнів школи обраний (обрана) Президентом Учнівського самоврядування, заступаючи на цей пост, повністю усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю, що буду вірно служити учням та колективу школи, зміцнювати авторитет школи, охороняти права, свободи та інтереси учнів школи, гідно нести високе звання Президента Учнівського самоврядування, сумлінно виконувати свої обов’язки.»

Ст. 65. Президент планує і веде збори правління.

Ст. 66. Президент розподіляє завдання між членами правління.

Ст. 67. Президент співпрацює з директором школи.

Ст. 68. Президент виконує функцію зв’язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями і місцевою громадою.

Ст. 69. Президент відповідає за підготовку майбутніх керівників Учнівського самоврядування в школі.

Ст. 70. Президент виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного президента Учнівського самоврядування. Повноваження президента припиняються достроково у разі відставки або випуску із школи.

Розділ ІХ

Міністерство фінансів

Ст. 71. Бюджет Учнівського самоврядування – це прогнозований на майбутній рік план видатків і доходів, затверджений Учнівським самоврядуванням.

Ст. 72. Фінансами учнівського самоврядування розпоряджається правління. Повсякденно ними займається міністр Фінансів. Він дбає про старанність і ретельність рахунків та планів. Кожен рахунок повинен схвалити міністр Фінансів, прем’єр-міністр і президент.

Ст. 73. Міністр Фінансів співпрацює з президентом Учнівського самоврядування.

Ст. 74. Міністр Фінансів на кожному засіданні правління інформує про стан каси, останні надходження і видатки.

Ст. 75. Міністр Фінансів підписує усі фінансові документи правління.

Ст. 76. Міністр Фінансів займається фондами, веде фінансову документацію і збирає рахунки.

Ст. 77. Міністр Фінансів керує роботою фінансової комісії.

Розділ Х

Міністерство охорони здоров’я та спорту

Ст. 78. Робота міністерства полягає в проведенні різних спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів.

Ст. 79. Голова міністерства повинен мати організаторські здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів.

Ст. 80. Члени міністерства повинні проявляти активність у різних спортивних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів і станом здоров’я, пропагувати здоровий спосіб життя.

Розділ ХІ

Міністерство культури і дозвілля

Ст. 81. Міністр культури і дозвілля керує проведенням культурно-масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення з підготовки цих заходів.

Ст. 82. Міністр культури і дозвілля організовує оформлення школи і класних кімнат.

Ст. 83. Міністр культури і дозвілля несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини та дозвілля.

Ст. 84. Міністр культури і дозвілля встановлює зв’язки з кінотеатрами, клубами, Будинком культури, музеями тощо.

Ст. 85. Міністр культури і дозвілля вивчає бажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності. Організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.

Ст. 86. Міністр культури і дозвілля домовляється про проведення лекцій, вечорів і екскурсій для учнів.

Розділ ХІІ

Міністерство освіти і науки

Ст. 87. Міністр освіти і науки організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки.

Ст. 88. Міністр освіти і науки залучає учнів у гуртки, виступає з ініціативою створення нових гуртків за інтересами.

Ст. 89. Міністр освіти і науки надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів.

Ст. 90. Міністр освіти і науки бере участь в обладнанні навчальних кабінетів, організації виготовлення навчальних посібників, дидактичного матеріалу, облік і збереження обладнання, ремонт і виготовлення нових, дидактичних матеріалів у шкільних умовах.

Ст. 91. Міністр освіти і науки проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників).

Ст. 92. Міністр освіти і науки бере участь у підготовці і проведенні бесід у класах.

Розділ ХІІІ

Міністерство дисципліни і порядку

Ст. 93. Міністр дисципліни і порядку надає допомогу педагогічному колективу школи у вихованні свідомої дисципліни, дотриманні учнями правил для учнів.

Ст. 94. Міністр дисципліни і порядку організовує чергування класних колективів по школі, на вечорах, призначає та інструктує відповідальних чергових правління, оцінює якість виконання цієї роботи.

Ст. 95. Міністр дисципліни і порядку виховує в учнів бережливе ставлення до збереження шкільного майна.

Ст. 96. Міністр дисципліни і порядку створює бригаду учнів для ремонту меблів та шкільного інвентарю.

Ст. 97. Міністр дисципліни і порядку призначає відповідальних за дотримання дисципліни і порядку.

Ст. 98. Міністр дисципліни і порядку використовує заходи виховного впливу до порушників дисципліни.

Ст. 99. Міністр дисципліни і порядку співпрацює з батьківським комітетом з питань поведінки учнів.

Ст. 100. Міністр дисципліни і порядку здійснює контроль за діяльністю шкільної їдальні.

Розділ ХІV

Прикінцеві положення

Ст. 101. Статут набирає чинності з дня його прийняття.

Ст. 102. День прийняття Статуту Учнівського самоврядування є загально шкільним святом – Днем Статуту Учнівського самоврядування.

Розділ ХV

Перехідні статті

1. Правління коригує Статут Учнівського самоврядування для нинішніх та майбутніх поколінь учнів.

2. Статут є дійсним, поки відповідає сучасній структурі школи.

3. Статут затверджений правлінням Учнівського самоврядування та директором школи.

4. Всі статті Статуту стосуються кожного учня та працівника школи – без винятків.

Положення про відзнаки, заохочення та покарання

До учнів, які добре вчаться, творчо виконують доручення, є зразком для інших учнів та відзначаються органами самоврядування або адміністрацією школи. Школа вдається до таких видів заохочення:

v Виставка учнівських робіт (твори, вірші та інше);

v Подяка класного керівника, адміністрації школи чи органів учнівського самоврядування;

v Лист-подяка батькам;

v Почесна грамота;

v Вручення перехідного вимпелу.

До учнів, які грубо порушують Статут школи, застосовуються такі види покарань:

v Зауваження членів Ради міністрів;

v Обговорення поведінки на класних зборах, засіданнях Ради міністрів;

v Виклик учня на засідання педагогічної ради або батьківського комітету;

v Оголошення догани в усній чи в письмовій (запис у щоденнику) формі.

Учень має право на зняття покарання, якщо своєю поведінкою та діями він довів, що повною мірою в подальшому буде виконувати вимоги Статуту, але лише в тому випадку, коли попередні порушення були скасовані Радою міністрів.

У Ясногородському НВО Учнівське самоврядування є важливою частиною демократичних процесів, які відбуваються у школі. Учнівське самоврядування сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, процесу соціалізації особистості та ефективнішому входженню в доросле життя.

Діти стають не спостерігачами, а учасниками життя. Через шкільне самоврядування відбувається підготовка майбутніх активних громадям держави.

У нас створено власну систему виховної роботи, яка грунтується на традиціях і тісно пов’язана зі специфікою школи, потребами села. Шкільна республіка «Первоцвіт» виникла і працює з 2007 року. За цей час діти зрозуміли, що вони є невід’ємною частиною шкільного управління, навчилися співробітничати на принципах порозуміння та партнерства.

Девіз республіки «Первоцвіт» доводить, що в нашій школі розвинене шкільне самоврядування та існує згуртований учнівський колектив, який має свою певну громадську думку.

Залучаючи дітей до активного співробітництва, педагог-організатор добивається високих результатів у виховній роботі. Починаючи саме з утворення шкільної республіки, в школі учні навчаються вирішувати складні життєві проблеми, відстоювати власну думку та гідно виходити із складних ситуацій. Учні виростають готовими до дорослого життя людьми.

Педагогічний колектив школи визначив основні шляхи підвищення активності та ролі Учнівського самоврядування:

v Надання учням більшої самостійності в організації колективної діяльності;

v Поєднання самодіяльності дітей з керуванням дорослих;

v Активне залучення учнів до всіх сфер життя учнівського колективу;

v Надання учням реальних прав та обов’язків;

v Повага педагогів до самостійних думок і рішень Учнівського самоврядування та його органів;

v Кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівського активу;

v Відкритий характер роботи всіх органів самоврядування;

v Відкриття справжніх лідерів, залучення їх до активної громадської діяльності, реалізація принципу: жодного підлеглого – всі відповідальні.

Шкільна республіка об’єднує учнів 5-9 класів. Шкільна республіка має свої символи та традиції. Виконавчим органом є Рада міністрів, до складу якої входять міністри, що очолюють п’ять центрів (міністерств), а також є лідерами класних колективів. Кожне міністерство несе відповідальність за конкретний напрямок діяльності, має свої завдання, свої функції та визначає свої пріоритети.

Діють такі міністерства:

v Освіти і науки;

v Дисципліни та порядку;

v Охорони здоров’я та спорту;

v Культури та дозвілля;

v Фінансів.

У перспективі маємо низку передумов для подальшого розвитку Учнівського самоврядування:

v Стійкі традиції Учнівського самоврядування;

v Зацікавленість педагогів-ентузіастів, які захищають права дитини на участь у суспільному житті;

v Бажання підлітків займатися соціально-значущою діяльністю;

v Розвиток і вдосконалення методичної бази самоврядування;

v Форми і методи організації суспільної життєдіяльності учнів, що відповідають їхнім інтересам та природі дитинства.

СТРУКТУРА УЧНІВСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ «ПЕРВОЦВІТ»

ПО СХОДИНКАХ

9 – сходинка самоутвердження

8 – будь людиною, бо ти не володар природи, ти її друг

7 – будь людиною, бо нею тебе хоче бачити ненька Україна

6 – будь людиною, бо ти – кровинка батька й неньки, бабусі і дідуся, роду людського

5 – будь людиною, бо вона найсильніша і найслабша, покликана захистити інших

4 – будь людиною, бо ти – представник цивілізації планети Земля

3 – будь людиною, бо ти продовжуєш рід людський

2 – будь людиною, бо ти серед людей

1 – будь людиною, бо тебе створив Бог

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi